Kur dingsta laikas?

PASIDALINTI:

Kaip nustoti gaišti laiką, dirbti efektyviai ir pradėti save keisti į gerąją pusę?

Ilgą laiką aš stebėdavau žmones, kurie vaikšto į sporto salę, tačiau nerodo didelio progreso, o tiksliau nerodo jo iš viso. Jų  treniruotė atrodė taip: ateina vieną kartą per savaitę, pašneka telefonu, pakalba su draugu ir išeina iš sporto salės.

Kai kurie darė vieną iš šių veiksmų, kiti darė visą tai vienu metu. Tačiau manau kiekvienas gali sutikti, kad naudos iš tokios veiklos yra nedaug. Paprastai tariant, žmonės neprogresavo, arba tai darė labai lėtai. Viso to priežastis – jie neturėjo didelės motyvacijos.

Galime nueiti į tą pačią salę ir pamatyti tuos žmones, kurie žino, kodėl čia atėjo, yra motyvuoti ir dirba iš visų jėgų. Nereikia netgi būti dideliu ekspertu, užtenka pamatyti, kaip žmogus elgiasi ir kaip atrodo, ir viskas tampa aišku – kieno yra kokie įpročiai.

O ar jums niekada taip nebuvo, kad nusprendėte kažką daryti ir… Perkeliate viską kitai dienai, tada dar kitai savaitei ar mėnesiui? Kodėl mes kartais tai, ką turime padaryti greičiausiai, dažniausiai atidedame vėlesniam laikui? Ir kaip tai pakeisti?

Taigi, žmonės neprogresuoja arba nesikeičia, nes:

Tingi kažką daryti;
Turi per daug darbų ir nespėja ar pamiršta, ką turi padaryti;
Yra išsiblaškę, nesusikoncentruoja;
Sprendžia ne tuos darbus, kurie yra svarbiausi;
Negali prisiversti atlikti svarbių darbų;
Neranda tam laiko;
Blogai paskirsto prioritetus…

Žinoma, tai ne visas sąrašas. Kiekviena asmenybė unikali ir turi savo pasiteisinimą, tačiau, mintis, manau, aiški.

Žiūrėti į savo situacija realiai.

Pirmas žingsnis visada prasideda nuo suvokimo. Juk galima suprasti, kad kažkas daroma ne taip, jeigu progreso nėra. Suvokti, ką darome ne taip ir yra mūsų užduotis. Jūsų. Mano.

Pokyčiai įvyks tada, kai įsisąmoninsime savo silpnas ir stiprias puses. Pvz: vieni darbo metu kreipia dėmesį į nereikšmingus dalykus ir dirba neefektyviai. Kiti žmonės labai mėgsta atlikinėti žemo prioriteto užduotis, palikdami vėlesniam laikui svarbesnes. O gal jūs iš tų žmonių, kurie laukia postūmio iš kitų ar “idealaus” laiko pradėti svarbią užduotį?

Kiekvienas žmogus gali turėti savo silpnumus, kurie stabdo jo progresą. Aš galiu pasakyti, kad esu iš tų žmonių, kurie mėgsta viską apmąstyti prieš veikiant, tačiau jeigu aš pradedu, atlieku viską gerai ir iki galo. Žinodamas savo silpną vietą, stengiuosi negalvoti apie visus darbus, juk svarbiausia yra pradėti ir tada aš vedu viską iki galo.

Ar yra konkretūs patarimai, kurios galima pritaikyti praktiškai, kurie padeda dirbti efektyviau? Atsakymas yra – taip. Pasidalinsiu savo patirtimi. clock

Efektyvaus laiko paskirstymo sprendimo būdai, kuriuos aš naudoju ir rekomenduoju jums:

  • Turėkite aiškų planą, ką turite šiandien atlikti. Geriausia jį užsirašyti ant lapo ir toje vietoje, kur jį matysite dažnai. Būtent taip darau aš. Iš vakaro užsirašau konkrečius tikslus kitai dienai, toks būdas padeda išlaikyti koncentraciją visą dieną be jokio išsiblaškymo.

  • Nemąstykite, nevertinkite svarbios užduoties ir, kiek laiko gali užtrukti jos atlikimas. Pradėkite veikti nuo pačio pirmo žingsnio. Dauguma žmonių gali sustabdyti mintys apie ilgą sunkų projektą. Jie galvoja, kiek tai laiko užtruks, ką reikės padaryti su nuogąstavimais “o dieve, kaip man nepasisekė”. Vietoj neigiamo scenarijaus sukūrimo mintyse tiesiog pradėkite nuo pirmo žingsnio. Pamatysite, kaip daug jūs spėsite padaryti, jei pradėsite nedelsiant.

  • Jeigu turite didžiulį tikslą ir nežinote, nuo ko pradėti, suskaldykite jį į mažesnes dalis. Taip pamatysite daug konkretesnius žingsnius, kaip atlikti savo darbą puikiai taupant laiką. Aš niekada nesiimu didelio projekto tol, kol jo nesuskaldau dalimis. Suskaldęs, aš pamatau, ką reikia padaryti iš karto, o ką vėliau.

  • Jaučiatės pavargę? Darbas pavargus yra labai neproduktyvus, todėl keičiame jį į efektyvesnį būdą. Vietoje to, kad tęstumėte darbą, 10-30 minučių, pailsėkite. Tai gali būti laikas skirtas arbatos gėrimui arba trumpas gulėjimas užsimerkus (panašus į trumpą meditaciją). Kai aš jaučiuosi pavargęs, aš visada padarau trumpą 10-20 min. pertrauką ir naudojant tokį paprastą būdą aš spėju daug daugiau, nei bučiau dirbęs be poilsio.

  • Darykite vieną darbą vienu metu. Žinau, kad šiais laikais sunku susikaupti, kai norisi viską suspėti padaryti ir tarp milijono darbų atrasti laiko sau. Savaime pastebėjau, kad skiriant 100% savo dėmesio tik vienam darbui, daug daugiau jų įveikiu per visą dieną. Tai reiškia, kad kai aš dirbu, aš išjungiu telefono žinutes, “Facebook’a” ir nesėdžiu el.pašte ir t.t. Mano misija atlikti tik vieną užduotį, ne dvi ir ne šimtą, tai man sutaupo begales laiko.

Pabaigai noriu pasakyti, kad yra daug būdų, kaip paskirstyti savo laiką. Kiekvienam žmogui tiks vis kitokie patarimai. Čia aš įvardinau savo dažniausiai naudojamus ir veiksmingiausius būdus, jeigu jums jie padeda, tai puiku, o jeigu ne, suraskite, kas veikia būtent jums.

Tačiau prieš atsisveikinant su jumis, tradiciškai noriu pasidalinti, koks yra bendras planas, kaip nustoti gaišti laiką ir tapti produktyviu:

  • Pažinkite save. Suraskite savo stiprias ir silpnas vietas, žinokite jas.

  • Suraskite priežasčių, dėl ko jūsų progresas sustojo (dažniausiai tai būna viena pagrindinė pakankamai akivaizdi priežastis).

  • Išspręskite visas priežastis ir laisvai tobulėkite toliau.

Skamba paprastai? Taip ir yra. Jeigu norėsite pasidalinti savo produktyvumo būdais komentaruose, aš tik už ir lauksiu jūsų nuomonių.

Būkite efektyvūs savo veikloje ir pamatysite, kaip greitai jūsų kompetencija gali pakilti. Viską, ką jūs darysite, tai tik teisingai paskirstysite savo laiką, tačiau naudos gausite trigubai daugiau, visiems sėkmės ir iki kito karto. Su jumis buvo Jevgenijus iš Tobulėjimo Klubo.